Kemi lektion..

Hallå allt bra med er? Med mig är et bara fint, nu iaf...
På kemin idag skulle vi göra tvål, i början gick det riktigt bra. Vi hade kokat upp cockosfett sen skulle vi hälla i natriumhydroxid(och ja, jag kommer ihåg vad det hette). Fettet hade just kokat upp så jag frågade Robert(min lärare) om jag kunde hälla i det. "Visst" sa han. Så jag började hälla försiktigt då det helt plötsligt började spraka och sprängas. Fick nästan allt på min stackars hand. Det sved ganska så mycket, pinsamt va det också..ursch. Då vi hade hett i det återstånde efter incidenten så började allt att brinna(typ). Varför? Jo, allt fett hade farit på trefoten(fett och eld går inte bra ihop=mycket fett)från "explosionen" så det började då brinna. VÄLDIGT PINSAMT, hehe aja sånnt händer (A)


puss

Kommentarer
Postat av: anna

Jo det är en riktigt bra låt :)<3

2008-09-15 @ 17:41:37
URL: http://annacarlssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback