Melodifestivalenx3

Måndag den 16/2-09
Hallå, allt bra med er? Med mig är det bara bra, lite trött efter skoldagen sådär..men det blir man alltid efter en helg, iaf jag. Men det 'r bara att ta sig i nackkragen och ta det som det kommer. Har matteprov på onsdag och NO prov på fredag. Jag är inte orolig direkt och behöver nog inte plugga så mycket, kan det ganska bra iaf. Börjar nog kolla genom matten ikväll och NO:n på onsdag eftersom vi ändå har NO plugg på skolan med.

Orkar inte berätta alla detaljer med melodifestivalen men jag tar det lite såhär i helhet:
Började klockan tolv med att packa i saker i våran..hmm..vad ska man säga, låda typ? Ni vet en sådan där låda korvgubbar brukar ha på magen. En sådan packade vi i våra saker vi skulle sälja och började sälja klockan ett. Vi sålde HUR mycket som helst. Jag och Julia fick springa fram och tillbaka för att hämta saker, så där tjänade vi ihop ungefär 7.000:- om inte lite mer också. Vi slutade vid fyra(där emellan såg vi generalrepetitionen av melodif.) och skyndade oss till korvguvbben för att äta skrov innan vi skulle börja klockan fem. Vi hann just i tid, blev dock ganska lurade för då kom bara VIP gästerna som kanske var 30 stycken? Ja hur som helst så hade vi stressat i onödan men vi fick leva med det. Resten utav gästerna kom vid sex och då sålde vi inte alls lika bra(alltså jag, Julia och Amanda B) medans dom andra gjorde det, men det spelar ingen roll eftersom alla delade på pengarna=). Melodifestivalen började åtta så då fick vi också oss några platser att sitta på medans vi såg, istället för att stå upp vilket var ganska bra(benen var helt bortdommnade). Sedan tog vi vårat pick och pack och ställde oss en sista gång för att sälja innan det var slut. Fick som sagt ihop 97.000:- spänn!! Fick dock bara 10% utav det, vilket jag tycker var ganska snålt..men ja. Vi fick allt gratis så man ska väl inte klaga.

hade råkul den här helgen, verkligen.

Küsse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback