Handbolls-VM

Någon som följer handbolls-vm? Tycker att det är otroligt intressant...okej inte sådär så att man hemskt gärna vill träffa alla spelade och vet deras namn, deras barns namn and so on. You get it! Handboll är en väldigt frustrerande sport som handlar om bra kondition, bra andningsåterhämtning och bra skott från hela laget som ni säkert redan vet. Men har ni någon gång tänkt på målvakten? Jag fattar inte hur dom klarar det egentligen. Att släppa in ca. 25 mål per match utan att känna" Nu ger jag upp!". Jag skulle aldrig klara utav det. Måste säga att målvakterna får ett stort plus av mig. Sedan sveriges målvakter får ett ännu större pluss. Dom är verkligen überduktiga och kvällens match var helt otrolig. Han som stod i mål var verkligen enormt duktig och presterade lika bra under hela matchen, som jag själv aldrig skulle klara utav. Handboll måste nog vara en utav dom dom jobbigste sporter som finns. Rätta mig om jag har fel eftersom jag själv bara spelar fotboll så jag vet inte så mycket mer om andra sporter.

Okej det var inte en sådan stor resumé utav handbolls-vm utan blev mer om målvakten..hmm..kanske ska ägna mer tid åt att skriva ett mer intressant inlägg om hela handbolls-vm imorgon?

Küsse
Take Care!




Kommentarer
Postat av: ELIN

haha jag dör :') så jädra rolig!

2009-01-25 @ 16:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback