Is this the end of the world? If it is, I want a large fucking brownie!

Har just ätit lasagne och det var som vanligt underbart gott! Mamma är verkligen jätteduktig på att både laga mat och baka. Jag är stolt över dig kära mor!

Såg filmen 2012 hemma hos Linnea och jag måste säga att den gav mig några tankeställare. Först och främst på vulkanen som nu har fått utbrott, kanske någon start? Vilket jag egentligen inte tror, bara om den större vulkanen börjar välla ur sig lava. Vilket ledde till min andra fråga. Vad innehåller 90-talets populära lavalampor? Måste kolla upp det, främst för att massan inuti den kan både fara upp och ned.

Andra frågan(för er som inte har sett den, fortsätt inte att läsa!) som jag ställer mig är hur alla kunde klara sig i båten i slutet. Först och främst för att den var anpassad efter ett x antal platser, men att de sedan släppte in ett x antal människor också, vilket borde överstiga gränserna av mat och syre. Varför jag nämner syret är för att de i filmen, i slutet, säger att de äntligen kan gå ut i det fria, just för att syrenivåerna har blivit bra igen. Okej, maten kanske inte är det största problemet eftersom de bara är där inne i lite mindre än en månad, men det var VÄLDIGT många människor där.. Jag vet att jag är jobbig som analyserar filmer såhär, men eftersom denna film är baserad på vissa människors teorier var jag bara tvungen att kritisera den lite. Eller ja, som filmskaparna har gjort den, egentligen.




Kommentarer
Postat av: linnea

madde, du svamlar :) träning på grus uppskattas VISST :D

2010-04-24 @ 19:47:59
URL: http://skogenffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback