Knights of Cydonia

I afton har jag hunnit att övningsköra, först till bergsbyn för att sedan ta vägen över örviken tillbaka. Så idag har jag kört 70, vilket är stora framsteg för mig som annars kör vid 50. Fast roligt var det, som alltid!

Resten av kvällen har jag inte gjort allt för mycket. Bara vilat och spelat lite GH, heh. Mitt liv är tråkigt, I know. But we are waiting for better times, right? Imorgon hoppas jag att dagen blir mer händelserik. Till stan måste jag iallafall! Varesig jag åker med mamma in eller måste springa dit. Okej, stryk det sista.

Såg förresten på Talang 2010 ikväll. Egentligen är det inget programm jag intresserar mig för, men eftersom min kväll var lika händelserik som en vanlig vinterdag på mount everest, så blev det intryckt på mitt "smockade" schema. Vilket i sig var riktigt bra, just för att det var tre framföranden som gjorde mig häpen, glad och förbluffad.



Först ut har vi en kille som gör en otrolig uppvisning. Han dansar alltså robotdans och gör det med stelhet, precis så som det ska vara! Det kan även komma en viss överraskning under framträdandet..



Som 2:a har vi en trollkarl. "Ahh en trollkarl. Samma gamla vanliga trolleritrick" tänker ni säkert, men om jag får säga vad jag tycker så är det långt ifrån ett vanligt trolleritrick. Han gör det med stil och man blir verkligen irriterad på honom, just för att man inte fattar ett skit!



Sist, och möjligtvis minst ut, är åttaåriga Daniel som spelar fiol. Barn brukar vara duktiga på många saker, men han förbluffade mig verkligen. Speciellt då han bara har spelat fiol TVÅ ynka år. Fiol är ju, som många andra instrument, väldigt svårt att lära sig, så han har kämpat och det är hårt och mycket!

Enjoy it mina små äpplen! Själv ska jag lägga mig nu. Ögonlocken stänger snart, så det är bäst att jag lägger mig innan jag somnar på ett mindre trevligt ställe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback