A little bit of you makes me your woman.

Torsdag den 12/8-10

Kul att det är många som har kollat in på bloggen även fast min uppdatering har varit kass. Ska väl ta och berätta varför.

Igår for jag, Linn, Adam, Honken, Simon, Olivia, Victor och Jonte ner till kanot för att spela volleyboll. Roligt och lite sådär spårat som alltid. Vid tio for vi vidare till Pierre och spelade poker i hans stuga på tomten. Ända belysningen var ett x antal ljus. Började bra och jag låg rätt stabilt, men så började vi snacka om allt möjligt. Spårade kommentarer, konstiga misstolkningar samt lite annat snack. I vilket fall som helst var det grymt mysigt och trevligt! Kom dock hem vid 2.00, så det var bara att skynda sig i sängen för att sova..

..skulle nämligen övningsköra till Piteå, Nolia. Så halv nio kom mamma in och väckte mig, jätteroligt! Gick dock bra att köra dit, förutom en liten sak. Körde som ni kanske förstår på E4:an. Vissa sträckor är det tvåfiligt, alltså kan man köra om en bil som kör lite saktare än maxhastigheten. Jag hade kört om några andra tidigare, smått skraj, men peppade upp mig själv för att köra om ytterligare en bil. Så jag gasade på till maxhastigheten, 110km/h. Dock började bilen jag skulle köra om gasa upp så att han låg jämsides vid mig, så jag blev tvungen att gasa upp till 120-130 och tillslut gav han upp då pappa gav honom onda blicken. Jag tror inte jag har varit så rädd på VÄLDIGT länge. Tänk er en hastighet på drygt 130km/h på en väg som har stängsel på båda sidorna av vägen. Mitt hjärta bultade hårt där ett tag..

Hur som helst kom vi oss fram till Nolia, så jag parkerade och vi gick omkring och kollade runt. Vi deltog då i ett lotteri där man kunde vinna diverse priser och gissa vad jag vann? Ja, jag vann ju faktiskt! Vann en biocheck, blev rätt glad då eftersom jag nästan aldrig brukar vinna på lotterier. Resten utav dagen kollade vi, som tidigare, in allt som fanns där. Köpte lite godis, provsmakade mat och lite annat. Åt även middag där som inte blev mindre än en Souvas! För er som inte vet vad det är, så är det ett stort pitabröd fyllt med renskav, viltdressing och sallad. SJUKT GOTT! Därefter började vi färden hemmåt, gick betydligt fortare, men blev såklart ett x antal omkörningar p.g.a. stora lastbilar som endast får köra 80km/h.

Nu sitter jag här och är en aning skakis, fråga mig inte varför. Känns konstigt om det skulle vara från bilfärden eftersom jag har kört längre, men man vet aldrig. Hade tänkt dra mig ut och springa ikväll, men vi får se hur det blir. Har gått i princip hela dagen, så jag är rätt slut i benen..




Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Riktigt pepp! Lakrits-kväll, here we come ;)

2010-08-12 @ 20:45:01
URL: http://emmawikstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback