Gå inte själva på kvällarna.

Man känner verkligen hur allt pluggande tar kål på en. Samt att provdagar verkligen tär på krafterna. Jag har varit trött i princip hela dagen, mer eller mindre. Vilket iofs redan började på morgonen, som också började som ett helvete, men det orkar jag inte ta upp. Så jag ska försöka få ihop ett snabbt inlägg innan jag lägger mig. Som ikväll ska bli tidigt!

Var ute och gick ikväll. Otroligt skönt må jag säga! Gick själv, men hade min underbara musik med mig. Som nu för tillfället bor i min urgamla mp3. Har lyckats få in många härliga låtar, men har även kvar några äldre. Endel förstår jag inte ens att jag har lyssnat på. Hur kan jag ha haft en sådan dålig musiksmak?!

Har även gjort engelska och tyska ikväll, före jag var ute och gick. Efter prommisen satt jag mgi framför tv:n och kollade runt. Såg på Efterlyst och ett ämne fastnade direkt. Mordet på Nancy! Det fick verkligen en stor inverkan på mig. Ni som inte har hört talas om det ska få en snabb resumé på det hela:

Hon har varit på en födelsedagsfest hos en kompis. Hon lämnar festen tidigare än de andra, kring ett på natten ungefär. På något sätt känner hon sig förföljd eller rädd, så hon ringer till hennes kompis för att ha någon att prata med under vägen hem. EFter ett tag hör hennes kompis "Vem är du? Vad vill du?" Sedan är luren död. Kompisen ringer till Nancys bror som skyndar sig att ringa till polisen. Nancy har då blivit överfallen och slagen till döds. Hjärnan slutade alltså att fungera, men de kunde hålla henne vid liv genom en respirator. Så att familjen fick ta farväl.

Det fick mig att tänka till. Tänk om det skulle kunna hända mig då jag är ute och går själv? Jag som dessutom alltis lyssnar på musik hör inte om det kommer någon bakom mig. Jag får i fortsättningen försöka att ha med mig någon. Visserligen har det inte hänt någonting så allvarligt här i Ursviken på många år, men någon gång kan det alltid hända. Vad jag vill säga till er är att ta hand om er och gå inte själva ute på kvällarna.




Kommentarer
Postat av: Micke

Det är något jag säger åt alla mina tjejkompisar, jag brukar erbjuda mig att eskortera dem till o från ställen så inget ska hända dem.

Du hade iofs kunna gå med pepparspray framme i ena handen om nån skulle smyga på dig är det bara att spraya och sparka dem i skrevet :D

2010-02-03 @ 22:35:14
URL: http://nifida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback