Vem kan stoppa mig när jag bara flyger fram?

Jag är förbannat trött. Känner verkligen hur pluggandet drar ur en sina sista krafter. Hungrig blir jag också! Jag ätit två mackor och en banan ikväll. ÄNDÅ ska magen kurra och ha sig. Den får dock stå ut tills imorgon. Kan inte gå omkring och småäta hela dagarna. Då kommer jag snart att rulla fram!

Har ikväll varit ute och gått med Elmira. Ja ni läste rätt, vi har varit ute och gått, i kylan ja! Hos mig var det mellan -26 och -27 grader. Så det blev overallen på..erm..nästan. Täckisarna och vinterjackan flög på samt en tjock halsduk för ansiktet. Vi såg bokstavligen ut som, ja vad skulle man kunna kalla det? Snögubbar med i decimeter tjockt snölager på ögonfransarna, låter det bra? Får ni bilden framför er? Bra ;)

På tal om energi. På fysiken i måndags räknade vi ut hur många gånger man skulle orka lyfta en 55 kg tung människa upp i luften och sedan hur fort man skulle kunna kasta iväg den stackars människan, om man åt/drack en viss..sak? Vi fick alltså fram att vi skulle orka lyfta den 740 upp från marken ca 1 meter. Sedan skulle vi orka kasta iväg denna person med utgångshastigheten 120m/s. Gissa vad man skulle dricka? Jo, 2 dl apelsinsaft(som då ska spädas). Visst låter det sjukt konstigt?! Rent teoretiskt skulle det fungera, men om det går att genomföra praktiskt är väl en helt annan femma..

Nu, sängen mina äpplen!


Kommentarer
Postat av: anapanda

Hej! Nu har tävlingen avslutats och jag har publicerat vilka två som vann. Klicka dig in på bloggen och kolla om det var du som vann! :)



Ha en bra dag! ♥

2010-02-24 @ 13:32:52
URL: http://anapanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback