Antikens ord

Onsdag den 20/1-10

Visst går dagarna fort? Det är redan onsdag eftermiddag och snart torsdag, vilket innebär helg. Känns super! Skulle dock inte förvåna mig om vi fick någon läxa över helgen. Det hör inte till ovanligheterna om vi säger så.

Nyss fixade jag lite med min blogg, uppdaterade mig själv om vad som är vad i stilmallen osv. Försökte få den vita kommentarrutan svart, men det försöket misslyckades. Får ge mig på den senare då jag orkar tänka. Just nu känner jag inte orken och lusten med att eventuellt förstöra hela bloggen. Enbart för att få till den lilla vita kommentarrutan. Istället hade jag tänkt lyssna på musik och chilla tills maten står på bordet och väntar på mig(visst lät jag lite manlig där? :O). Efter det väntar kemin..*suck* och tyskan.

Jo förresten! På svenskan idag skulle vi ha en liten muntlig redovisning om den antika teatern. Jag skulle då beskriva tre ord som används i dagens svenska: Lyrik, dramatik och epik. Eftersom den munliga redovisningen bara var ett litet arbete, vilket gav oss mindre tid att hitta fakta till, så blev det lite bråttom med att få fram några stödord. Hur som helst så gick gruppernas ämnen ihop med varandra. Så i slutändan då våran grupp, den näst sista, skulle prata. Fanns bara dramatiken kvar att förklara. Jag fick nog säga två meningar, sedan var jag klar. Kändes smått snopet och oengagerat. Det jag syftar på är att läraren måste ha trott att jag inte hade gjort det jobbet jag skulle. Så under redovisningen fick jag säga "Eftersom Epik och Lyrik redan har förklarats har jag bara Dramatik kvar att förklara..".

Ni kanske inte finner någonting intressant med detta. Det enda jag kan se är att våran lärare, inte är sådär jättebra. Annars skulle inte ämnena ha gått ihop med varandra så mycket, som de faktiskt gjorde!



Küsse

Kommentarer
Postat av: Joel

"Inte är sådär jättebra" Till henne är det ju nästan ett beröm :P

2010-01-20 @ 20:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback