I want to grow older with you.

Lördag den 24/7-10

Jag tog mig hem trots allt! Finns mycket att berätta nu, så fortsätt att läsa!

Vi for som sagt direkt jag kom hem från jobbet. Ganska nervöst var det eftersom jag bara hade kört pappas V70 en gång tidigare. Hur kul är det att köra med en bil som kostar mer än 300.000 då man ännu inte är fullärd? Så ni kan nog förstå min nervositet. Det gick dock riktigt bra då jag körde, blev dock lite renslalom mot slutet då vi hade passerat gränsen till Lappland. Renar är riktigt dumma djur. Förlåt mig djurvänner, men de är faktiskt väldigt dumma. Står mitt på vägen och bryr sig inte ett dugg om att en bil på ett ton står och tutar på den.

Kvällen var lugn med filmtittande, "V för vandetta". En äckligt bra film! Sådär äckligt bra att man får rysningar genom hela kroppen då man ser den. Ni som inte har sett den har verkligen missat en ruggigt film! Spelade även lite kort och vann då 3 av 5 spelomgångar, fast så fullt seriöst var det ju inte heller..

Kommande dag for vi in till Arvidsjaur. Mormor och morfar bor i Abborrträsk, 2.1 mil därifrån. Vi skulle kolla upp systemkamerorna vi hade kollat på här hemma. Efter mycket prat, jämnförningar und so weiter så blev det..dam da dam..ETT KÖP! Ja, helt otroligt! Nedan kommer en bild.

Här ser ni då vad jag har köpt och för hur mycket. 6500 låter som grymt mycket pengar för en kamera, men den är riktigt bra och jag fick två objektiv samt försäkringen för priset ovan. Så jag gjorde väl en rätt bra deal, även fast det var pappa som skötte snacket. Sved gjorde det såklart i plånboken, men jag har lagt undan en viss summa pengar varje månad för att kunna köpa en kamera. Så nu är det gjort!

Vi for sedan till mormor och morfars stuga och åt surströmming, MUMMS! Invigde även min kamera såklart. Blev massor med bilder tagna, så några bilder kan nog komma upp här på bloggen om ett tag. Så håll utkik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback