Is there a higher power?

Egentligen borde jag sova nu, men jag måste skriva om den stora händelsen som skedde mig ikväll. Det var inte filmkvällen, som dock var ytterst trevlig! Det var däremot färden hem från filmkvällen. Eftersom klockan blev strax före ett innan vi begav oss hem, fick vi lov att gå i regnet. Alla tre(jag, Linnea och Elin) erkände dock att regnet var rätt mysigt och Ursviken var otroligt lugnt! Iallafall kommer vi till vägskälet där min väg och Elin och Linneas väg skulle skiljas åt. Vi hade pratat om att vi skulle bli våldtagna, men jag tog det såklart inte på största allvar. Så jag började lugnt gå hemmåt, dock i en rask fart. Kollade ner i marken eftersom det ändå regnade, så jag hade väl inte sådär jätteskarp syn över läget runt omkring mig.

Helt plötsligt flyger det en vit fjäril förbi mig, inte var den stor inte. Så min första tanke var "Stackare som måste flyga i detta oväder!". Fortsätter att gå och kommer då till en liten skog, eller ja, träd kring en rätt stor väg. Kollar då upp en aning och märker att fjärilen flyger bredvid mig, först på min högra sida och sedan på min vänstra. Fortsätter gå, lite förbryllad över situationen, men då jag kommer fram till mitt kvarter försvinner den, som om den aldrig hade begett sig ut i regnet.

Hur ska man tolka det där? Visserligen skulle det bara kunna vara en ren händelse att en vit fjäril flyger bredvid en 100-200 meter, eller var det något mer? Jag är inte särskilt övernaturlig och jag är inte fullt troende, men man har ju hört talas om en vit duva, som står för frihet. Vad skulle isådana fall en vit fjäril stå för? Jadu, jag vet inte vad jag ska tro. Bäst att jag lägger mig och sover nu. Kommentera gärna och säg vad ni tror :)


Kommentarer
Postat av: Christian

Naw. Gulligt. :) Se det som en snålskjutsare!



Sv: Haha just ja xD Att jag glömde skriva det som min största attribut! Får komma ihåg det nästa gång!



Haha nejdå. :P Ja visst var det mycket? :O Jag blev lite butter och vill också jobba i norge! Kanske blir en sådan sommar nästa år! Tar ju studielån så jag måste betala av dem när jag har slutat plugga!



Ja :) Förstår det! Jag får väl höra dig sjunga någon dag då? Så jag får höra hur du låter!



Haha nejdå! Skulle inte säga att du skrämmer bort mig. Faktiskt att jag längtar upp dit mer! ;) Jag har en tremänning uppe i Umeå som är lite vriden men ack så härlig människa! Så jag hoppas att majoriteten av Norrlänningar är vridna i sin humor!

2010-06-20 @ 10:23:07
URL: http://bulthornet.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag tror inte det var annat än att den var nyfiken på vad du var för någon jätte och vad du höll på med :)

Sen blev den uttråkad och drog iväg på nya äventyr :)

2010-06-20 @ 17:12:05
URL: http://nifida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback