Friluftsdag

Torsdag den 4/3-10

Solen skiner här i Skellefteå och vädret är underbart! Det blåser lite, men ingenting man ska klaga på. Solen är framme efter en vecka av snöstorm. Kan ett lov börja bättre? Eller det börjar imorgon, men man skulle kunna säga att lovet börjar lite smått nu, eller hur?

Idag har vi haft friluftsdag. Så vi började med att gå en låång prommis på hela 6 km. Då lyste inte solen särskilt mycket och det blåste nå naaanting! Så det var kanske inte så jättetrevligt, men eftermiddagen blev dock mycket lyckad. Började med en lång vandring till backen vi skulle vara i. Uppförsbacke nästan hela vägen, så det blev smått jobbigt, men det lönade sig! Jag la mig till rätta i en snöhög på min jacka och min stora väska. Försökte att sola eftersom solen hade börjat kika fram. Fast folk började brotta ner varandra, så jag joinade dem. Försökte mig även på ett stjärtlappsrace med Simon, Emelie och Carro(som för övrigt åkte på en plastpåse, GULLIGT). Gick inte så bra i en långa backen, men bättre i den korta och branta. Snö i ansiktet kom med på köpet av den sk. "tävlingen". Gick sedan tillbaka och försökte att sola åter igen, men jag gav upp åter igen då jag insåg att de hade börjat gärva över Simon.



Här har vi honom, plus min fina gula mössa i kanten!



Här har vi några utav de tappra "byggarna", som grävde över Simon.



Till sist poppade han upp.

Ursäktar de dåliga bilderna, men jag tog med min mobilkamera. Så ni får leva med detta!

Efter snögrävningen blev det snöbus=putta ner varanda i snön. Slutade med att alla var snöiga och mestadels blöta. Fast det var ruskigt kul, så jag klagar inte! Får ta och göra om det någon dag under det kommande lovet ;)
Tillslut började vi packa ihop våra saker för att fara hemmåt. Som tur var fick vi skjuts av Sofia till stan och av Elmira fick jag skjuts hem :)


Kommentarer
Postat av: sara

sv: tack så mycket :)

du har jätte fint hår!

2010-03-04 @ 17:41:29
URL: http://sariie.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M

Åh taack så mkt sötnos (:

Härliga bilder!

2010-03-04 @ 18:43:42
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha, gulligt! Vadå dåliga? Bilderna var ju av skitbra kvalla! Nice ;)



Kram

2010-03-05 @ 14:37:46
URL: http://chokladbanan.blogg.se/
Postat av: Simon

men titta, du tog med en bild på mig, vad trevligt :)

2010-03-05 @ 19:18:07
Postat av: Micke

Jag tycker han ser ut som en ung Jack Osbourne \m/^_^\m/ (Ozzys son)

2010-03-06 @ 00:23:22
URL: http://nifida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback