Dear John



Klockan är mycket, jag vet, men jag kan inte undvika att skriva ett litet inlägg om denna film. Kanske inte kommer att bli så mycket, det återstår att se. Det jag ville komma med är att tipsa er alla att se denna film. IMdB visar inga skyhöga resultat, men jag anser att man inte ska gå efter det. Söker du efter en film som likar "The Notebook" eller "A walk to remember"? Då ska du kolla in "Dear John". En otroligt fin berättelse om John, en militär som under våren stannar hemma med sin pappa för att om två veckor återvända ut i krig. Han träffar den vackra Savannah som snabbt fattar tycke för honom, som han gör för henne. De blir kära under två veckor och spenderar varenda liten minut tillsammans. När John sedan beger sig ut i krig bestämmer de att under det året han är borta ska de skriva brev om vad som än händer i livet. För att kunna hålla kontakten och för att kunna hålla kärleken vid liv. När John sedan kommer hem året efter blir det inte riktigt som de tänkt sig..

Ojoj, blev lite dramatiskt där i slutet? Nu ska jag bege mig mot sängen, har varit uppe i drygt 18 timmar nu eftersom jag går upp just före sju. Sängen väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback