Strike a pose

Bion under eftermiddagen var helt magisk. Kan nog säga att den är en bland favoritfilmerna, kanske högst upp på listan dessutom? Jag kan knappt bärga mig tills den sista delen kommer ut! Då mina vänner, då har jag tänkt sitta på premiären! Banne mig! Det som dock var ett minus var Linns granne. En liten pojke på ynka sju år och en mor. När jag såg honom först tänkte jag att det var helt klart modigt av honom att se filmen, som trots allt är från 11 år, men också att han skulle få det en aning svårt med engelskan - vilket han fick. Hans mor satt nämligen och LÄSTE allt karaktärerna sa, eller hon viskade. Hur som helst hördes det väldigt väl. Så jag sa till Linn att jag skulle prata med henne. Jag frågade då artigt och snällt om hon kunde dämpa sig lite då vi ville se filmen, men hon var tydligen riktigt tjurig och fräste tillbaka att pojken också skulle förstå! Så då tog jag och Linn vårat pick och pack och satt oss längre upp för att inte bli störda. Ingen big deal egentligen, men visst är det så att man ska visa andra respekt då man ser på bio? Sedan kan man ju alltid lära ungen att läsa..

Nu ska jag iallafall lägga mig och läsa lite. Imorgon börjar en ny skolvecka om och då får vi förhoppningsvis tillbaka vårat historiaprov. Spännandeee!




Kommentarer
Postat av: MADDES

Det är fint med mig. Hur mår du idag?

2010-11-22 @ 12:45:32
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: felicia

Fan vad irriterande morsa! ungen hade inget där att göra om han var sju år! ursäkta men .... finner inga ord

2010-11-22 @ 18:39:38
URL: http://duserutsomingalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback