Life is a rollercoaster

Måndag den 13/9-10

Första skoldagen för veckan avklarad rätt lätt. Hade ingen samhällskunskap, så det blev bara 5 lektioner idag. Eller bara och bara.. Är väl bara naturare som säger så?

På tyskan idag hade jag min muntliga redovisning och den gick riktigt bra. Jag talade rätt flytande och alla SCHH och SHHH och CHH gick bra. Jag börjar få kläm på det här nu! Jag var dock i samma grupp som en annan tjej i min klass, som har sina rötter från tyskland. Så vad gör hon inte? Jo, hon sitter och disskuterar med läraren utan ett enda papper. Visserligen har hon ett jäkla försprång, men visst blir man lite avundsjuk?

Ikväll blir det iallafall att fara ut och springa. Elmira skulle kanske med, men vi får se hur det blir. Hon skulle iallafall höra av sig. Kanske ska börja med engelskan som är till på torsdag? Nja..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback