Somliga ljus brinner aldrig ut

Torsdag den 2/9-10

God eftermiddag! Även fast denna dag och måndag är de drygaste dagarna under hela veckan så måste jag medge att det gick ovanligt snabbt. Alla lektioner liksom flög förbi. Kanske för att jag blev på bra humör under svenskan? Vi skulle alltså skriva en dikt på 10 minuter då man skulle vara ett träd. Min fantasi bara flöt på och jag var klar på tio minuter. Orkade inte ta hem det. Så jag lämnar in den till läraren och börjar gå iväg. Hon ropar då "Madde, det här är jättebra! Om du finslipar den är du klart med i "Tankens trädgård"!". Jag blev verkligen jätteglad eftersom dikter inte är min grej. Sedan la jag inte ner mycket tid och engagemang på den heller så..

Resten av dagen gick fort och hoff poff satt jag och Sofia på bussen och klagade på att våra kissblåsor var fulla. Det är otroligt jobbigt att åka buss då man är kissnödig. Lite smågupp och att man sedan sitter ner gör väl inte saken så mycket bättre..

Nu ska jag sätta mig med fysiken en stund, sedan får vi se vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback