Hur ska detta sluta?

Som ni vet, eller som jag hoppas att ni vet, så var det val igår. Eftersom jag är 93:a så fick jag inte rösta, kändes rätt surt. Även fast just MIN röst kanske inte hade gett valet någon större skillnad. Jag har inte tänkt säga vilket parti jag hade tänkt rösta på eftersom det oftast blir mycket klagomål eftersom man tycker ditt och datt, men jag röstade iallafall på de rödgrönai skolvalet. Resten får ni väl gissa på eller nått..

Hur som helst, det jag ville komma fram till var väl att SD nu har kommit in i regeringen och för tillfället har de 20 mandatplatser. JAG tycker att det är väldigt oroväckande med tanke på vad de står för. Jag ska dock inte anse mig som kunnig inom politiken, eftersom jag inte alls är det, men man har läst endel och man hänger väl med i svängarna. Jag gillar INTE att SD är med i regeringen. Nu anser jag dock inte att alla ska tycka som mig och som de rödgröna, men med ett styrande blått block och med ett parti som anser att invandring är fel kan man aldrig veta hur dessa fyra år kan sluta. JAG hoppas INNERLIGT att det blir ett nytt val, alltså ett omval där ALLA får vara med och rösta. Kanske kan det resultera i någonting bättre, eller så resulterar det i någonting sämre. Allt kan hända som sagt.


Kommentarer
Postat av: Alexander

det ända som e bra med att SD är med i regeringen så att säga är just det att

vi behöver ändringar i invandrarfrågan

å detta kanske väcker folk till liv.



jag gillar verkligen inte SD, ja tycket det är SKIT rent utav, men de större partierna kanske tänker till nu? Att invandrarfrågan är VIKTIG Och den inte bör glömmas bort som det nu blivigt.

Men det ska inte behöva bli så att ett rasseparti ska komma med i regeringen för att folk ska vakna. det är onödigt



jag kan verkligen inte uttrycka min ilska över detta med ord >__<'

2010-09-20 @ 22:31:28
Postat av: felicia

Eftersom SD enbart har 20 mandatplatser i riksdagen så kommer de inte ens få igenomm något om inte något utav blocken tycker samma sak som dem och båda blocken har sagt att de inte kommer att sammarbeta med SD så dom har egentligen ingen verkan i riksdagen... de enda dom får är pengar :S helt ovärda

2010-09-21 @ 16:58:37
URL: http://duserutsomingalill.blogg.se/
Postat av: Alexander

@ Felicia, oavsett om det är som du säger så är det väldigt oroväckande att de enns kommit med i riksdagen =/

2010-09-21 @ 21:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback