Vill ha dig i mörkret hos mig

Torsdag den 28/4-11

Mina vänner, min mage värker likt en kniv instucken i magen som vrider om 360 grader om och om igen. Tur att det inte är någon liten parasit inom mig som spökar, det är helt enkelt en vanlig mensvärk. Ibland är det inte kul att vara kvinna helt enkelt.
Förmiddagen spenderade vi på Rönnskär där vi fick gå runt och kolla. Mitt framtida jobb(i alla fall för i sommar) som jag har varit på många gånger förut eftersom min far jobbar där. Kanske ska hålla en liten tradition och jobba där också då jag blir äldre då min far jobbar där och min farfar har jobbat där? Hur som helst var det ändå trevligt att gå omkring där med klassen. Därefter fick vi fara till labbet där de analyserar olika prover de skickar från verket. Far min tjatar alltid om att jag ska studera vidare till metallurg. Tycker det låter som ett rätt roligt jobb, om man nu bara syftar på namnet.
Därefter hade vi en kort samhälls, en lätt fysik och en lätt engelska. Måste medge att denna vecka har gått fram snabbt och smidigt. Började på en tisdag som inkluderade sovmorgon. Inte haft jobbiga lektioner och i princip inga läxor. Just nu leker livet!
Ikväll har jag tänkt bege mig ut och fota lite. Vart jag sticker har jag ingen aning om. Måste hitta ett place där det är riktigt riktigt fint så här på vårkanten. Frågan är om Ursviken har något sådant att erbjuda. Återstår att se! Hoppar nog på min racercykel och ser mig omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback