Svaren på frågorna.

Har vi en date snart?:$
Ja Linnea, det tycker jag att vi ska ha! Under sportlovet?=D

Vem av dina vänner är mest lik dig?
Det måste nog vara Elin Lindqvist. Hon har exakt samma humor som mig och jag vet inte hur många gånger vi har sagt samma sak vid samma tidpunkt. Vi brukar dessutom tänka likadant, så när någon säger det den andra tänker blir det bara obehagligt.

Vem av dina vänner är mest lik dig i sättet?
Måste väl säga Elin där också och anledning(arna) är de ovan.

Vad är det bästa med att heta Madelené?
Det är att man har ett namn ingen kan stava till(tro mig, mina vänner skriver hellre Madde än Madelené).


Har du ett par rosa vantar?
Ja det har jag faktiskt och de har jag stickat själv under syslöjden i åttan.

En rosa mössa?
Nej tyvär inte..

En lila tröja?
Jo, men den använder jag aldrig.

En grön halsduk?
Nej tyvär inte.

Favoritfärg?
Förut var blå min favoritfärg, men nu har jag ingen specifik. Gillar de flesta färgerna, men jag kan väl säga att typiska "skjort"-färger är rätt snygga ;)

Hur jobbigt är natur till en skala 1-10?
Det är till en viss del otroligt jobbigt. Så jobbigt att man mest utav allt skulle vilja ställa sig i skogen och skrika ut de värsta svordommarna som finns. Ändå känner jag varje dag(för det mesta) att jag vill till skolan, enbart för att jag har en riktigt fantastisk klass.


Är man dum i huvudet om man har ig i engelska b?
Nej det tycker jag inte alls. Alla är mer eller mindre bra på olika saker.

Har du någon rosa ögonskugga?
Jajjemen det har jag, men den använder jag inte. Använder inte ögonskugga över huvud taget.

Hur lång tid tar du dig på morgonen?
Min klocka ringer efter snoozen 06.54. Brukar vara klar en halvtimma efter det, mer eller mindre. Beroende på om vi har gympa eller inte.

Vad gör du hellre:
Aldrig mer blogga
/ Aldrig mer få träffa din bästa vän
Oskuld tills 40 / ha sex på en väldigt offentlig plats - kan jag faktiskt inte ge något klart svar på, haha.
Aldrig mer äta godis / gå upp 20 kg
Fiska / simma
Rita / leka
Spela sims
/ äta räkmacka

Är du singel? Älskar ditt hår<3
Tack så jättemycket! Nej det är jag inte :)

Är du och den där johan tillsammans? :D
Haha ja, jag och "den där Johan" är tillsammans. Den 26/2-11 blev det vi och jag är verkligen kär!

hur träffade du din pojkvän? :)
Han tog kontakt med mig på Facebook och vi började skriva med varandra, bytte msn och på den vägen ha det fortsatt. Vi går även på samma skola, så man har träffats ibland också :)

Hur kommer det sig att varje gång jag böjer på knäna så låter det som att grus gnider sig mot mina knäskålar? Är det fett som sprängs därinne? :S :D
Haha Johan! Jag tror att det kan bero på att du kanske var lite för oförsiktig som en yngre Johan? ;)

Vad äter du till frukost?
Jag är en sådan person som är otroligt tråkig då det kommer till frukost. Jag tar det som finns helt enkelt. Brukar räcka med en tekaka(som är min personliga favorit bland mjuka mackor) och ett glas mjölk. Kan vara därför jag är så ruskigt hungrig under dagarna.

Vilka fotobloggar läser du?
Jag läser inte jättemånga fotobloggar, bara en som jag följer intensivt. Hört talas om "Santapola"? ;)

Vilken är din favoritblogg?
Är det här jag ska vara lite egoistisk och säga min egen? Nämen helt ärligt har jag nog ingen stor favorit, finns dock många som jag verkligen gillar att följa.

Spara eller slösa?
Jag har alltid varit en som sparar. Tänker oftast över alla mina inköp om det kommer till lite större summor. Därför är den där Nikon D7000 inte i mitt våld ännu..

Gillar du att åka karusell?
Nej, jag är inget stort fan av karuseller faktiskt. Brukar oftast bli riktigt illamående, vilket jag hemskt gärna står över :)

Tror du på spöken?
Nej det gör jag inte. Har aldrig haft någon anledning att tro på dem antar jag.

I vilket program redigerar du dina bilder?
Jag redigerar mina bilder i Gimp 2, men skulle hemskt gärna vilja ha Photoshop.


Vad är din högsta dröm/önskan just nu?
Att orka med hela natur utan att gå in i väggen(bokstavligt talat).

Drömjobb?
Det var läkare under mina yngre dagar, men jag har insett nu att jag inte kommer att orka plugga vidare till läkare. Känns inte jättekul att spendera 7+ år av sitt liv. Något jag dock hemskt gärna vill jobba med är typ Psykolog eller Kurator.

Om du fick resa till ett land och stanna där i 1 månad, vilket skulle du välja och varför?
Skulle nog vara Tyskland eller England. Varför är för att förbättra språket i diverse länder och för att lära mig mer om deras kultur och levnadssätt.

Bo på landet eller i mitt i storstaden?
Som den sanna norrlänningen jag är, så tar jag att bo på landet ;)

Bada i hav eller sjö?
Skulle nog vara en sjö, varför vet jag inte.

Aldrig mer få sjunga eller aldrig mer få fota?
Det är en väldigt knepig fråga eftersom båda två ligger mig varmt om hjärtat och för att de helt enkelt får mig att må bra. Så jag måste nog vara tråkig och säga att jag måste få ha båda två i mitt liv, nu i alla fall.

Ska vi åka på något äventyr i sommar? :D
Det tycker jag absolut! Blir det en rundtur i Sverige eller? ;)

Har du någon förebild? I så fall vem och varför?
Har ingen direkt förebild, men det finns många som jag ser upp till. Lär väl låta fjäskigt om jag säger Barack Obama, men jag tycker att han har gjort det bra som första, "svarta" presidenten i ett land där det har varit lite krångel mellan "svarta" och "vita". Har gjort det bästa av situationen helt enkelt.

Har du något motto du lever efter?
Jag önskar att jag kunde göra det, för det finns verkligen många fina motton. Försökte att följa "Carpe Diem" ett tag, men det gav inte så jättemycket eftersom mina dagar oftast utgår ifrån plugg. Kan inte "fånga" det fina i det.

Vad tycker du om den där "Santapola" egentligen? ;)
Jag tycker att hon är en riktigt härlig, positiv och glad tjej som är sjukt duktig på att fotografera. Ett litet fan här! :D

Vad skulle du välja, aldrig få äta choklad eller aldrig få äta lakrits?
Det var en riktigt knepig fråga. Ska jag vara helt ärlig så är jag i dagens läge mer sugen på choklad, så just nu, in this very moment, säger jag "aldrig få äta lakrits".


Kommentarer
Postat av: linn

sv. Haha, Madde! :D

2011-02-28 @ 17:26:18
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/
Postat av: Sara

Jäklar! :o Du är då inte långsam på morgonen. Själv behöver jag minst en timma till att göra mig klar, och då får jag stressa som tusan!



Tråkigt att du inte gillar att åka karusell. Jag gillar inte de som snurrar jättemycket men annars är jag ett riktigt fan :D



En roadtrip eller liknande hade varit superkul! Vi får kanske börja smida lite sommarplaner snart så man har något att se fram emot ;)



Oh, ett fan! :D Tackar! Men hur tänkte du när du skrev positiv och glad? Eller du kanske syftade på jag som bloggare? Det är ju tur att jag är smart ibland, hehe.



Festivalfrågan blev btw totaldissad, men det är luuungt :D Du kan svara på msn el något ;)

2011-03-01 @ 19:18:24
URL: http://santapola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback