I would wait a lifetime for you

Måndag den 20/6-11

Hola! Dagens väderleksrapport lyder enligt följande: Regnade så pass mycket imorse att jag höll på att ramla ner i marken x antal gånger för att vattenpölarna var så stora. Kan nog sammanfatta vädret i det stora hela. Är dock uppehåll nu, men det ska tydligen regna hela veckan, så man ska nog inte hoppas för mycket.
Har även idag målat, målat, målat och åter igen målat. Om en målare behöver x antal målningstimmar innan de kan bli utbildade målare så kan jag inte vara långt ifrån det. Från sju till tre är inget att leka med. Dock finner jag ju målning rätt underhållande, så jag klagar inte. Även fast det kanske kan låta som det.. Hur som helst har vi haft det bra, vi som har jobbat inne. Andra har varit ute i spöregnet och städat eller gjort annat - kanske inte lika kul.
En kul grej jag måste ta upp är(om ni har lätt för att bli äcklade, så fortsätt då inte att läsa) att luften på rönnskär är riktigt dålig. Ingen stor nyhet i och för sig och de säger att luften har blivit mycket mycket bättre än vad den har varit. När jag snöt mig nydligen var snoret inte sådär äckelgult, det var svart och jag är inte den första som har fått uppleva detta magiska ögonblick. Några på jobbet pratade om det och jag har inte reagerat på det, så jag provade att snyta mig och ja, snoret var svart. För er som då inte har läst någon biologi alls(som jag hoppas ni har gjort) stoppar snoret från att det värsta av diverse föroreningar ska komma in i kroppen, men inte allt. Så tänk er då för kanske tio år sedan. Hur bra mådde man då på en skala efter x antal år på rönnskär om man får i sig så mycket skit?
Antar att jag klassar det ovan för "Dagens tanke" eller "Madde funderar" eller dylikt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback