Det finns så vackra bilder inom mig

Onsdag den 14/9-11

Godkväll! Är nyss hemkommen efter en minst sagt blöt prommis med Elmira och hennes kille Martin, som i och för sig bara följde med första halvtimman av prommisen. Hur som helst var det riktigt trevligt och mysigt med tanke på att man bara hade paraplyet som skydd mot det annars piskande regnet.
Idag har skolan funkat finfint. Inte hänt sådär superduper mycket, motför vad som hände igår. Det var nämligen så att vi hade en osedvanligt lång lunch och som den naturare man är så är man ju inte så värst praktisk av sig, mestadels teoretisk. Så när vi är på väg mot skåpen märker vi att det står en slags vagn som har en stor platta längst ned. Tänk er att den rymmer MASSOR med lådor ovanpå sig utan att den blir gigantiskt hög. Den stod där så otroligt ensam, så Elmira fick den brilljanta idén om att ta den och köra runt på skolan. Sagt och gjort så tog jag tag i styrningen, dvs. den som skjutsade, med Elmira, Elin och Ramona på flaket. Vi for runt på skolan likt galningar, upp och ner för hissar och såg väl en aning töntiga och störda ut, men går man trean så gör man och då får man bjuda på det helt enkelt!
Efter kanske en halvtimmas flängande runt på Balder fick vi den smarta idén att ta hissen ner till källaren där ingen annars brukar vara(rätt kusligt ställe ändå). Vi började köra, men vände tillbaka vid en återvändsgränd. Då ser vi i slutet av korridoren att vaktmästaren och en lärare står med armarna i kors och väntar på oss. Med snopna ansikten for vi sakta fram och det kändes som att det tog evigheter.. Turligt nog hade de överseende med att vi först och främst gick natur, men också för att vi var treor. Så vi fick glatt ta oss ett varv till innan lektionen skulle börja och vaktis ville ha flaket tillbaka. En minst sagt spännande dag på natur!
Nu ska jag så smått hoppa ner i sängen och försöka att få mig någon slags sömn. Imorgon är det nämligen dags för halken och jag är..förvånansvärt lugn, men det lär nog komma imorgon då jag kör dit bort. Håll tummarna för att jag inte dör där borta!
Jag bjuder på denna minst sagt fagra bild i och med att uppdateringen har varit så kass..

Kommentarer
Postat av: mystiskmanutanhår

hej jag tycker att du borde platta allt ditt hår nån dag och dra till skolan tror det skulle bli riktigt fett och sannerligen en upplevelse och sånna vill man ju ha så man blir erfaren annars hopps jag du får en trevlig kväll

2011-09-16 @ 18:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback