There's like all these months is gone and it was yesterday

Måndag den 23/1-12

Jag vaknade denna morgon med en sådan fantastisk dröm som jag för ett ögonblick trodde var verklig, men så kände jag att mitt hopp sakta föll och jag insåg att det just var det - en dröm.
Denna morgon bjöd på en minst sagt fin dröm, som fått mig att vara i andra tankar under hela dagen. Att vi sedan såg en fruktansvärt hemsk film på Etik och Livskunskapslektionen gjorde väl inte att tankarna flög omkring mindre. Handlade om delfinslakt på den värsta nivån som finns. Några tårar sipprade allt fram under filmen och jag var inte ensam för en gång skull, vilket jag skulle varit väldigt förvånad över på sätt och vis då i alla fall jag tycker att den var väldigt stark. Jag ska inte påstå att jag på något sätt är en djurrättsaktivist, långt ifrån, men då man ser hur människor behandlar djur på de mest fruktansvärda sätten börjar jag fråga mig själv. Är det vi som ska vara de smarta däggdjuren? För jag börjar tvivla en aning..
Efter den filmen blev det ett långt hål i form av snack, svenska redovisning där jag fick visa mina italienska skills i form av att uttala en italienares namn. Jag fick med mig lite skratt och får väl hoppas att det inte var riktat åt mig på det aningen mindre bra sättet. Sista lektionen var matte där det rullade på bra.
Kvällen har jag spenderat två och en halv timma åt att plugga på biologin. Provet blev nämligen flyttat från förra torsdagen till denna onsdag, så det är bara att läsa in allt igen och förhoppningsvis sitter det ännu bättre nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback