Semlans fantastiska dag

Något som ligger mig varmt om hjärtat är mat och alla former av mat - eller den delen av matkulturen jag har smakat. Sniglar i mina öron låter inte särskilt lockande, men då är det tur att smaken är som baken - delad på hälften!
 
Inte nog med det så lever jag i ett samhälle där det finns tokmånga dagar där man ska äta, kanelbullens dag, kladdkakans dag, Alfred Nobel(nobelbakelsen ni vet), påsk, julafton och semmeldagen! Är det något jag gillar så är det semlor. Nog för att det låter rätt suspekt med en brödbit, toppad av grädde och mandelmassa i. Dock blir hela denna blandning som en smakorgasm i min mun och jag kan inget annat än äta dem i mängder. Jag har nog ätit emot tio stycken under denna "högtid". Tur är väl att jag gymmar, annars hade jag mest troligt rullat fram.
 

Kommentarer
Postat av: Ramona

Helvete Madde! Just när jag detoxat mig. Nu blev jag sugen igen....

2013-02-26 @ 17:32:23
URL: http://therambostyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback