Forsränning

Lördag den 13/6-09

Så då har man lyckats få tillbaka medvetandet. Kom hem vid halv fyra i morse efter en otroligt rolig upplevelse. Ska berätta vad vi gjorde kort.

Vi samlades halv sex på folketshus, packade in oss i bussen och for. Som tur var var det inte allt för många som skulle med så endel fick "dubbelsäten" så man kunde sova/ligga ner ist för att bara sitta på en sits. Hur som helst gick resan ganska fort(var trots allt 2½ timma till Vindeln). Vi blev då genast informerade om vad vi skulle göra. Vi skulle då ta på oss våtdräkter, ursch jag hatar verkligen sådana..


Här har vi då Linn^

När vi hade bytt om for vi iväg med bussen till starten av forsen. Vi blev då informerade om hur vi skulle sitta i båten, hur vi skulle göra om vi for i osv. Vi blev verkligen uppjagade, jag var verkligen säker på att jag skulle fara i. Hur dom beskrev det var som att vi skulle fara i världens värsta fors eller liknande. Vi började iallafall med att dela upp oss i båtarna. I våran båt var det jag, Simon, Victor, Cornelia, Sirri, Emelie, Linn och guiden. Han berättade då senare då vi hade farit ut i vattnet att det var en klass fem fors och att klass sex var värst. Då blev man ju lite uppjagad. Vi peppade iallafall upp oss och började höra forsen dåna. Jag hann faktiskt tänka att det skulle vara det sista jag gjorde i mitt liv..



Den delen utav forsen som var minst farlig.



Tyvärr var det faktiskt några som for i. Dom var inte särskillt glada kan jag ju säga. Ursch vad hemskt!
Vi fick då plocka upp dom och tårarna rann kan jag lova.

Det var verkligen en otroligt rolig upplevelse. Att få vatten över sig och kämpa för att inte fara i. Visserligen var det inte så farligt som jag hade trott, men nog var det allt spännande nog ;)

Efter vi hade tagit oss ner för hela forsen började vi byta om. Man fick då basta/bada badtunna, vilket jag inte gjorde, men det var säkert härligt för dom andra! :)


Ja som ni ser var den ju ganska full, så det va nog lika bra att man hppade över det ;)




Vid mitt i natten blev det att äta middag innan vi begav oss hemmåt.


Elin va lite trött tror jag ;)

Alla var vi nog mer eller mindre trötta, lyckades iaf till slut att somna kanske en halvtimma innan vi var hemma. Då skyndade vi oss hem, var och en till sig. Somnade ganska genast och vaknade just före ett.

Det var verkligen en upplevelse. Så jag uppmanar alla yngre läsare(om det nu finns några som går på Ursviksskolan) att ta chansen och fara. Det är verkligen inte så farligt som det verkar, det är bara så jäkla kul!

Küsse

Kommentarer
Postat av: Mia R

vad roligt,, synd att det inte rinner någon fors i varberg. :P

2009-06-13 @ 22:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback