Våldtäkter

Vi ska ha ett muntligt föredrag på svenskan. 5 minuter får vi på oss att prata om någonting som intresserar oss. Var för sig alltså! Giss vad jag ska berätta om? Haga-mannen och våldtäkter. Just för att Haga-mannen är så lokalt(det hände som ni kanske vet i Umeå). Sedan har alltid våldtäkter intresserat mig, inte på ett sådant sätt att jag själv skulle vilja bli utsatt såklart. Utan mer i allmännhet. "Varför gör våldtäktsmannen/kvinnan så som den gör? Vilka straff finns? Vad kan den utsatte göra för att våltäkten inte ska bli fullbordad? " Dessa frågor är för mig väldigt intressanta. Så det har jag tänkt prata om. Även fast jag hatar att ha muntliga föredrag får jag hoppas att mitt intresse för ämnet gör mig mer säker.

Nu hade jag tänkt sticka ner till konsum och se om det finns någonting gott man kan stoppa i magen.

Küsse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback