Jump on board, take a ride

Idag på matfesten träffade jag en vän från de södra delarna av vårat avlånga land. Han har nyss flyttat hit och går en musiklinje här i Skellefteå. Var riktigt roligt att träffa honom! En sak som dock var lustig var att han reagerade på min norrländska. JAG har aldrig uppfattat att jag pratar så brett att man lägger märke till det, men tydligen gör jag det! Ändå är jag långt ifrån t.ex. min morfar som pratar så brett och med sådan bondska att jag ibland inte förstår. Så Christian, om du gillade min norrländska, då ska du träffa min morfar ;)




Kommentarer
Postat av: Christian

Haha ja :) Men jag hoppas jag blir präglad av alla och kan också få en mysig norrländska! Och jag får nog träffa din morfar! Bara ifall du agerar som tolk!

2010-08-28 @ 19:40:38
URL: http://bulthornet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback