201013

Ni som har följt min blogg ett bra tag vet ju att jag för ganska precis två år sedan blev uttagen som Luciakandidat här i Skellefteå. Vilken fantastisk resa det var. Underbara människor träffade jag och bara stämningen gjorde mig lycklig(om än det galna pluggandet drog ner det en hel del). Människorna som blev så glada när vi kom och sjöng och människorna som blev glada att de fick rast när vi kom. En liten berg-och-dalbana som i slutet bara fortsatte uppåt.
 
Varför pratar jag då om detta? Jo, jag fick ett samtal igår från en som håller i Luciakandidaterna och frågade om jag ville vara med ytterligare ett år. Lyckan som uppstod då var svår att förklara. Så underbart att få vara med igen! Förra gången jag var med var det från början en tävling, men ju mer vi lärde känna varandra, desto mindre tänkte jag på vem som skulle bli Lucia. I år kommer allt fokus vara på att ta in all värme och energi som kommer att finnas. Fy så underbart!:)
 
Detta kompenserar till att jag inte sov något under jouren i natt då en brukare spydde(jag har typ ganska mycket fobi för folk som spyr och spya i ren och skär existens). Sov en timma den natten. Så jag är rätt slut och sliten, men Luciafirandet drar upp humöret en aning!

Kommentarer
Postat av: Anonymicus

Åh vad roligt! :D

Svar: Men verkligen! :D
Madelené Karlsson

2013-10-23 @ 14:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback