Min sportlovsvecka.

Söndag den 8/3-09
SÅ loggar man in och tror att man ska ha fått massor av kommentarer, men nej, här är man helt bortglömmd.

Min vecka har varit helt otroligt rolig, gud vad jag längtar tills vi ska upp igen!


Vi börjar med den dagens outfit, alltså måndagens. Mysplagg, skööönt.


Mötte upp Olivia och Linnea på Subway, blev att vi åt där istället. Var riktigt roligt att träffa flickorna igen. Satt och skrattade, Olivia gjorde bort sig(säger inget mer om det), och gick sedan runt på stan tills min buss skulle gå.

Hade köpt godis på våran kära lilla affär Konsum, som hade 3,90:-/hg. Så under bussfärden satt och åt godis..och spanade in en riktig godbit (A) Haha okej nog om det. Han sov nästan hela vägen s jag fick inte chans att snacka med han ens=(

För ni som nu inte bor här uppe i norrland och aldrig sett renar, ja här har ni dom (A) Haha dom på bussen måste ha trott att jag var någon sorts turist, för jag tog många kort på renarna... Då den här blev den bästa utav dom.

Hos mormor och morfar har jag bara tagit det lugnt. Så härligt det har varit, inte behövt göra alls mycket, inte behövt tänka på något. Bara rensa hjärnan liksom, från skolan, sommarjobb, fotbollen(tyvärr..), ja allt i princip. Känner att man behöver något sådant här i "sänder" som då min mormor och morfar säger.


På onsdagen for jag och Kusinerna samt min morbror och åkte slalom, jag som vanligtvis inte åker slalom blev såklart nervös. Första och enda gången före det var i åttan på en friluftsdag med Rebecka och Felicia. Ralade dock bara några fåtal gånger så jag kanske ska känna mig stolt? Hur som helst hette berget vi var och åkte på Nalovardo, ligger vid Sorsele. Vi började med att åka först i den sk "vintergatan" som är en utav dom lättare, passade mig perfekt. Sedan skulle dom såklart åka någonstans där jag absolut inte skulle klara av att åka(tror dom ville att jag skulle ramla=(). Så vi for på TOPPEN av fjället!! Bilden ovan är en bild därifrån..^

..också denna^. Tänk er att det grummliga längre bort på bilden är moln, man är ovanför molnen. Visst ni som nu åker slalom tycker nog att det här inte är någon "big deal" men för mig är det maffigt! :O Hur som helst så klarade jag mig faktiskt ner därifrån, utan att ramla.

Här är min saknade kusin Elin som för första gången skulle pröva på snowboard. Jag behövde då inte känna mig så värdelös trots allt (A). Hon var faktiskt jätteduktig, man skulle kunna tro att hon hade åkt minst tre gånger tidigare. Lärde sig på bara några timmar att åka utan att ramla. Fast ja, hon kan ju åka slalom också då hon kanske har en fördel därifrån, vem vet? Hur som helst tycker jag hon var duktig.

Här är min andra kusin Frida. Jätteduktig slalomåkare. Hon tävlar i slalom och vinner ofta, eller får iallafall pallplats, världscupen nästa? Haha hon lärde mig lite lätt hur man svänger, skrattade dock åt mig i liften(då jag inte är allt för van att åka lift) då jag inte riktigt kunde sätta mig rätt på den (A) Har en bild på min morbror också..men han sa att jag inte fick visa den för någon..så ja. Ni får leva utan en bild på han, haha.

Eftersom nu många vill att jag ska lägga in bilder på mig själv då jag har varit med om något(som nu när jag åkt slalom) så har ni här en bild på mig. Då jag vilar benen...visst ska målvakter ha starka benmuskler? Ja jag har då inte det, efter flera timmars åkning var jag tvungen att vila (A)

Här har ni då en till, när vi hade åkt klart och skulle just fara. Haha fatta att benen vek sig för en?

På kvällen efter slalomen blev det direkt färd hem till kusinerna. Åt då pizza och uppvaktade mina kusiner som båda har fyllt år=). Dom blev nöjda av presenterna, som tur var haha. Jag brukar alltid ha så svårt för att hitta presenter samt julklappar till folk :O

Resten av veckan har gått åt att köra skoter och åter tagit det lugnt. Så nu är jag uppvilad till en fullspäckad skolvecka, fotbollsträningar och annat. Hoppas ni haft ett underbart sportlov(ni som nu har haft det).

Viele küsse!

Kommentarer
Postat av: Louice

jag har också vart och åkt i backen där :)

2009-03-08 @ 15:25:21
URL: http://louicekarlsson.devote.se
Postat av: Mia

Jag tror jag såg dig på Nalo ^^

2009-03-08 @ 17:54:49
URL: http://miiaa94.blogg.se/
Postat av: Anonym

fina bilder!

2009-03-08 @ 18:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback