Dag 1; Del 2

..så efter ytterligare några timmars bussfärd var vi framme i Arjeplog. Där besökte vi ett sannerligen välkänt museum kallat "Silvermuseét" där det fanns smycken från förr och hade temat "Same". Dvs. samernas smycken, kläder och alldagliga saker och ting de fann viktiga. Därefter gick jag och Johanna runt i byn och kollade. Fastnade då för den fantastiskt vacka, rosa kyrkan. Otroligt liten, men ack så vacker. När klockan sedan var fyra hoppade vi åter igen in i bussen för att fortsätta till dagens slutmål - Jäckvik!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag gillar verkligen hur levande dina bilder ser ut, förstår inte hur du får dem så pass bra :)

2011-09-08 @ 00:57:53
Postat av: Ramona

Hahahah åh vad obehaglig jag är xD

2011-09-08 @ 17:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback