Nikon D7000 + Nikon AF-S 50/1.8 G

I mer än ett år har jag trånar efter denna kamera. Denna kamera som ständigt finns i mina tankar och liksom infekterar min hjärna med åtrå och lust. Jag har väntat, sparat och ibland gråtit mig till sömns(egentligen inte, men det låter mer dramatiskt då) för denna kamera. Satt inne senast idag och var så nära på att beställa den och ett objektiv till min samling.
 
Det är alltså Nikon D7000 som jag pratar om och som jag har nämnt många gånger i bloggen samt ett 50mm objektiv. Jag har inte använt mig av fasta brännviddar tidigare och känner att både detta objektiv och kamera skulle bli en stor utmaning för mig, vilket jag hemskt gärna vill också. Men som ni ser så är utgiften för dessa två perfektioner rätt hög för någon som inte har ett heltidsjobb. Jag har pengar, det har jag, men det skulle svida såå hårt i plånboken. Samtidigt skulle jag få lugn och ro i mitt sinne samt en sängkompis. De skulle aldrig lämna min sida - trust me!

Kommentarer
Postat av: Micke

Om du känner att du så gärna vill ha den och det är något du kommer använda mycket, så är det klart bättre du köper det än en drös saker som bara blir liggande :)
PS.Vill du ha en sängkompis så har jag gamla mjukisdjur från då jag var liten du kan få låna! :D

2012-10-12 @ 20:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback