London 2013 - Del tre

Bilderna tar aldrig slut. Jag förbannar mig själv, men bara nästan, för att jag tar så otroligt mycket bilder. Så ni får väl stå ut, hehe.
 
Nu är vi alltså framme i Hyde Park och detta är då en liten del utav parken som kallades "Rose Garden". När vi var där hade det varit en torr period, men lika vackert var det ändå.
 
En stor väg som löpte genom parken, En väg för gång och cyklister. Om man tittar riktigt noga ser man några som tränade på att åka rullskridskor i mitten av bilden ungefär. Valde att avstå det då jag mest troligt hade brutit alla ben i kroppen.
 
Efter ett tag tog vi oss en liten paus på nåra bänkar. Då får man se en hane som dansade för en hona. Om man hade haft de movsen på nattklubbarna, då hade man inte fått någon alls. För han lyckades då inte särskilt bra.
 
Så, mitt inne i dansen, kommer det en ekorre springandes mot vår bänk. Han hoppar upp och sätter sig på armstödet och försöker ta ur mitt äpple. Hoppade sedan upp i knäet på mig. Typ det bästa som hände på vår tripp. Vi satt som tokar och tog kort samt ropade. Britterna skrattade åt oss. Typiska turister kände vi oss som.
 
En liten plätt inne i parken som var liten jämfört med hela parken. Linn tyckte att trädet var så fint och funderade på att skaffa sig en sådan frilla.
 
Fantastiskt mysigt att gå i alla dessa små gångar som fanns lite här och var. Dock fick man se upp för alla grenar, annars fick man sig en smäll i ansiktet.
 
Någonting London uppmärksammade mycket var många utav de krig de varit delaktiga i, så som första och andra världskriget t.ex. Här var en staty som hedrade alla inom flygvärnet som var med under krigen.
 
Detta var en teori till en kommande storfilm "Skogen attackerar staden".
 
En mindre park, Green Park.
 
Även detta Green park. Tackade Londongudarna för alla bänkar som var placerade här och var. Annars hade nog jag och Linn dött på vägen någonstans av utmattning.
 
Lite mer inne i centrum, på väg mot Piccadilly Circus, hittade vi en fantastisk bokaffär som var fem våningar hög. Böcker överallt. Helt fantastiskt!
 
Vi var inne i många katedraler under vår färd. Detta var en väldigt mysig katedral på vår färd mot PC. Många uteliggare och fattiga sov där, så som i många andra katedraler. Blev som en fristad för de kan jag tänka mig.
 
Så, tillslut var i framme och det var folk i massor som knuffades hit och dit. Dock bad de alltid och då menar jag ALLTID om ursäkt. Skulle antecknat hur många gånger man fick höra "Sorry, u okey?" eller hur många gånger man sa det själv. 
 

Kommentarer
Postat av: en rätt söt olivia

Så klickar jag mig in här i hopp om att du uppdaterat, men icket;)

Svar: Haha, jag ska bli bättre - promise!
Madelené Karlsson

2013-09-10 @ 20:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback