Gardasil

Stavas det så?^ Ja hur som helst har jag och mamma beställt en tid hos en läkare på tisdag då jag ska ta Gardasil som förebygger livmordehalscancer. Vilket jag tycker är riktigt bra! Det är inte farligt dyr heller och man kan ju faktiskt förlänga sitt liv med det! Tycker att ni tjejer mellan 13-17 år ska vaccinera er. Det är två sprutor man ska ta och det kostar lite över tusenlappen, vilket jag tycker är riktigt värt. Jag menar, varför skulle man inte göra det? Okej endel vill ju inte, men tänk att ni faktiskt kan förlänga ert liv. Det är många i Sverige som får livmoderhalscancer och inte överlever vilket ärväldigt synd..

Så jag tipsar om Gardasil!

Nu blir det sängen för mig.

Küsse

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha de är 3 sprutor och det kostar 1800 ;) jag har tagit 2/3 och ska ta den 3:e i augusti någon gång=)

2009-06-22 @ 10:37:35
Postat av: Anonym

Du stavade Gardasil rätt med cancer fel :P

2009-06-22 @ 10:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback