Så går det då man lägger näsan i snön.

Måndag den 15/2-10

God afton! Hoppas att allt är bra med er! Med mig är det..inte särskilt bra. Vaknade i morse med världens träningvärk i ben, armar, mage och ja..huvudet var nog den enda kroppsdelen jag inte hade träningsvärk i. Jag höll nästan inte på att ta mig ner för trappen, det gjorde så förbannat ont i låren. Vilket inte blev någonting bättre av att gå i skolan upp och ned för trappor..

Hade hål idag efter biologilabben. Så vi satt som vanligt och snackade. Vi kom då in på prao och alla började prata om vad de hade gjort. Jag, Carro, Emelie och Joel hade alla fyra praoat på ett sjukhus. Så det blev ju genast ett gemensamt ämne. Då berättar Joel någonting som fick mig att gapa av skratt och fick Carro att gråta. Magen värkte och skrattet lät. Det var nästan plågsamt. Om jag hade kunnat skulle jag ha legat på golvet och vridit mig i plågor, men jag lyckades hålla mig borta från det.

På gympan hade vi sedan snörugby. Så alla i princip var väl peppad på gympa. Jag menar, vem vill inte knuffa omkull sina klasskamrater i snön? Eller till och med hoppa på dem? Så vi började och nästan omedelbart får jag tag i bollen = massor av folk över mig. Så där ligger jag med snö fulla ansiktet och i tröjan. Kallt, blött och obehagligt, men på något sätt väldigt roligt. Jag lyckades iallafall ta mig upp tillslut. Spelet fortsätter och folk blir nerknuffade så som träd rasar i stormar. Snön flög och folk blev mosade. Ändå tyckte vi alla att det var kul! Knuffade till och med ned Caro två gånger, utan någon som helt orsak. Jag tyckte väl inte att hon var tillräckligt snöig antar jag. När lektionen sedan var slut såg vi alla ut som snögubbar då vi vandrade in mot omklädningsrummen, som fort blev blöta och luktade blöt hund. Fast det var helt klart någonting utav det roligaste vi har gjort på idrotten, så fem Madde stjärnor får den!

Nu ska jag bara ta det lugnt och KANSKE göra lite matte. Har snart gjort klar alla repeteringsuppgifter, så det enda som återstår är att kolla genom alla begrepp.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Är ni UTE på gymnastiken NU? Damn haha.



Jag har lagt upp ett klipp i mitt senaste inlägg på bloggen från ett spel. Skulle du vilja kolla på det och svara på frågan? Skulle vara jättesnällt för jag försöker få igång en diskussion för att se vad folk tycker kring spel (så snälla, ta inte detta som reklam är du söt, men det är du ändå haha). Förlåt isf, men TACK om du kan lägga ner en minut på det ♥ ♥ ♥

2010-02-15 @ 20:37:06
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Micke

Du kanske borde skaffa en rullator för sånna dagar då låren är väck? :D

Du kan ha din ryggsäck i korgen (om du har nån skolryggsäck eller kanske bara en handväska).

Du kan spraya rullatorn i någon hemsk färg så folk ser dig på avstånd, typ reflekterande neonrosa! :D

Vad tror du? ;)

2010-02-15 @ 21:44:41
URL: http://nifida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback