Inriktningar

Fredag den 22/1-10

Så är det äntligen helg! Känner verkligen hur jag har längtat och gissa vad? Jo vi har läxa över helgen! Förvånad? Onej..

Hela skoldagen var jag dålig och kände att jag bara ville lägga mig och sova. Elin, Carro och Emelie ville skicka hem mig, men jag höll mig kvar på skolan trots allt. Vill verkligen inte missa någonting! Varför jag också for till skolan idag var för att vi skulle få veta om valet till tvåan och trean. Ja natur har också olika inriktningar!



Vad jag ska välja? Jo jag funderar starkt på Naturvetenskap. Fast miljövetenskap verkar också intressant, dock får man inte lika bred "utbildning" utav det. Så jag inriktar mig på Naturvetenskap. Vi fick även veta vad som behövs för att komma in på olika högskolor och då behövde man Fysik B för att komma in på läkarlinjen, som jag har funderat på. Huvva säger jag bara! Men det är nog värt det, eller? Det var faktiskt ganska intressant att kolla upp alla de olika inriktningarna(på högskolan alltså) och se vilka kurser man i sådana fall skulle läsa! :)

Förkylningen har inte gått över, som ni kanske förstod tidigare. Jag har snorat hela dagen och hostat. Mina klasskamrater måste ha lessnat på mitt eviga hostande och snörvlande..

Nu ska jag och mamma snart äta. Sedan ska vi in till stan och fixa med någonting mamma och pappa hade beställt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback