Långt ifrån död

Blev inte att jag var med Adam ikväll. Stackarn var nämligen sjuk=/ Så det blev att fara på filmkväll hos Victor istället tillsammans med Linnea och Ville. Vi såg två filmer som var..sjukt skumma och ja..B-filmer skulle jag helt klart vilja säga att de var, men många skratt fick man sig iallafall!

Jag fick även ett sms av Carro i min klass att Hans i Robinson vann hela tävligen. Han som är från Skellefteå och allt. Duktigt jobbat Hans!



Som det står ovan så gör han väl oss en aning mer stolta än andra människor i Sverige. Det skulle i sådana fall vara hans familj som förmodligen skrek och grät av glädje då de fick veta att han hade vunnit. Så vi Skellefteåbor kanske hamnar på andra plats?

Nu ska jag lägga mig och läsa på en ny bok jag började med förra natten.



Detta är den tredje boken av..tre? Ja jag kanske ska ta och berätta smått om min lilla historia om denna otroligt underbara bokserie?

Första boken "Levande begravd" fick jag höra om på radion då vi var ute på bilsemester med familjen. Man fick höra en bit av första kapitlet och jag fastnade direkt. Så jag gick till biblioteket efter resan och lånade hem den, läste den och blev fast! Detta var i 7:an tror jag. Åren gick och under bilsemestern ner till min syster i Ljusdal gick vi in på en liten bokaffär och kollade runt. Vad hittar jag inte där? Jo ANDRA boken i serien. Jag som inte ens visste att det fanns någon uppföljare? Så jag köpte den, började läsa och insåg bara efter några kapitel att den skulle slå första boken med många hästlängder. När jag då hade läst klart den blev jag såklart ledsen över att den var slut, men det fick jag leva med. Jag började gymnasiet och under julhandeln så gick jag in på Bokia för att vänta på Elin. Jag går runt ett tag och ser plötsligt boken ovan stå bland nyinkommna böcker. Jag kände att mitt hjärta slog ett extra slag. Så jag sms:ade mamma och bad hon skriva upp den på min önskelista. Som tur var fick jag den i julklapp. Så nu har den bara legat i min bokhylla och väntat på att jag skulle öppna den och kliva in i dess värld.

Det komiska med det hela är att alla tre böckerna är upptäckta på tre helt olika platser och på tre olika vis. Jag har aldrig letat efter dem, ändå har de varit framför ögonen på mig eller så har jag lyssnat på en början som fängslade mig.

Nu ska jag sluta babbla om böcker. Antar att det bara är jag som är en typisk bokmal. Kanske passar till att jag också går Natur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback