Tyskauppsats

Söndag den 24/1-10

Godmorgon! Har ni sovit gott? Själv har jag sovit underbart gott! Somnade vid två och vaknade vid halv elva. Helt okej för mig. Får bara hoppas att jag lyckas somna ikväll. Så att jag inte ligger vaken till..någon gång.

Nu på förmiddagen har jag suttit och skrivit på min tyskauppsats. Vi ska beskriva hur våran partner ska vara, på 150 ord. Det låter inte särskilt mycket, men då man skriver på ett annat språk, speciellt på tyska, så är det svårt. Just för att man inte kan "ordbajsa". Sedan måste man hålla koll på grammatiken också. Ändå tycker jag att tyska är riktigt roligt.

Jag har även en kemiläxa som jag måste ta itu med. Den är dock bara två uppgifter som vi skulle göra hemma, just för att vi skulle se om vi hade fattat vad vi håller på med. Så den ska nog gå snabbt att göra. Sedan får vi se vad som händer. Har tänkt gå ut och gå iallafall. Missar nämligen fotbollsträningen idag för att jag fortfarande är förkyld. Jag som är en person som vill röra på sig mår man inte bra av att bara sitta inne och inte göra någonting. Så jag känner att jag måste ut och gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback