Systemkamera

Onsdag den 14/7-10

Att så pass många har varit inne på min blogg, även fast jag inte har uppdaterat den. Grymt kul!

Dagen har varit rätt skön. For in till stan med barnen och gick omkring på Tekno Balder samt åt lunch på Dallas. Ja det är inte varje dag man äter där, speciellt inte GRATIS! Var sjukt gott, som vanligt! Det var dessutom sjukt varmt, så jag höll på att dö i mina korta shorts och t-shirt. Ja det är ett herrans bra tag sedan det var såhär varmt i Skellefteå! Under eftermiddagen spelade vi basket och tagen. Det var till och med jobbigt att springa p.g.a. värmen, så man var nästan dyngblöt då man skulle hem. Kände inte peppen för att cykla ytterligare 6 km hem. Var dock skönt att svalka sig med vinden fläcktandes!

Efter middagen for jag och pappa in till stan för att kolla upp två systemkameror. Jag nämnde det tidigare i sommar, att jag ska köpa en. Har nu två jag funderar på:


1. Canon EOS 1000D
2. Nikon D3000

Båda är väldigt simpla och kostar just under 4.000 lappen. Så det blir nästan allt jag tjänar ihop, eller ja. Jag får kvar kring 1.600. Vet dock inte alls vilken utav dem jag ska köpa. Så ni får hemskt gärna komma med förslag!

Nu ska jag ringa Emelie, kanske blir bad ikväll!


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag föreslår att du kollar båda modellerna på prisjakt på nätet. Och även googlar efter reviews och beslutar dig efter det :)



Nedrans! Nu blev jag toksugen på pommes efter ha läst om ditt Dallas äventyr :)

2010-07-14 @ 21:19:07
URL: http://nifida.blogg.se/
Postat av: Christian

Inte tänkt på att fråga dem på affären? :) Dom är lite mer kunniga inom det. Annars har jag den till vänster och den funkar bra. Bara att köpa till ett najsigare objektiv så blir det awesome!



Sv: Oho? Let's see it then! ;) Vill se dina skills med pennan!



Haha prova det då så får jag en uppdatering ifall det är kul eller inte! Eller så utmanar jag dig på det sen när jag kommer upp! :P



Jao... Förvisso. Har inte tänkt det på det sättet. Lite akward om man lägger sig på en gräsmatta med vännerna och börjar klä av sig och lägger sig sedan i bara kallingar. :P



Haha. Bring it on! ;) Vi får se vem som vinner!



Kram

2010-07-14 @ 22:22:15
URL: http://bulthornet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha bad blev det ju inte precis, så badkruka som jag är :)



Men hadde kul för det!

2010-07-15 @ 00:09:30
URL: http://emeliejohansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback