Madworld

Jag sitter just nu och tittar på Humorgalan- För varenda unge och jag måste säga att det inte finns någon särskilt humor med. Direkt då man har fått sig ett leende på läpparna försvinner det lika fort då man ser hur människor har det i andra länder. De sover i tält som är fulla med lera och barnen är undernärda och får sjukdomar hela tiden.

Varför ska vi sitta och klaga egentligen? "Åhh vi åt palt idag..blää", "Pappa orkade inte köra mig till mina kompisar som bor en mil bort..JAG HATAR HONOM!". Visst, vi är uppvuxna med att ha det bra och jag ska inte säga att jag själv är så, men om man tänker rent realistiskt. Det är jävligt hemskt! Ska jag vara helt ärlig så föll det en tår då jag såg ett litet klipp om ett barn som hade blivit lämnad av sin pappa då mamman dog under förlossningen. Hennes kropp var full med hemska utslag och de visste inte om hon skulle kunna leva, just för att det berodde på undernäring. Det finns inte ord som kan förklara det.. Vissa snyter sig i hundralappar och vissa är glada om de överlever en dag.

Programmet gav mig en STOR tankeställare!

Ni som såg det, fick ni en tankeställare?

Nu ska jag försöka att komma mig i säng så att jag är något så när vaken på skolan imorgon.


Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

Haha, jag missade det programmet, men jag vet att man inte bör tänka för mycket på hur "dåligt" man har det här hemma :)



Läs om modeshopping från min USA-resa, om sex (höhö) och kolla nya foton jag tagit från New York idag ♥ ♥ ♥ Bloggen är under konstruktion och kommer bli sjukt bra och större.

2010-05-03 @ 11:30:50
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Carolina [fotograf]

Tack ♥ Haha, tänkte idag hur kasst jag hade det för att jag inte gick vidare i testerna till Polishögskolan, så jag gick och tröstköpte en bärbar dator. Tänkte på UNICEF då haha.

2010-05-03 @ 16:59:04
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback