Frågestund: Svar 1

Hur skulle en perfekt sås se ut för dig?
Den skulle vara en blandning mellan rödvinssås och bearnaisesås, så den lär väl se diarée aktig ut skulle jag tro. Om man då går efter smaken.

När insåg du att du ville ha ditt hår som du har det nu? :)
En kompis till mig hade lockigt hår, som mig, men hon hade snedbena där luggen var plattad och resterande del av håret var lockigt. Så jag provade på det och det har suttit kvar. Tror jag gjorde det i sjuan, så några stora förändringar på mitt hår har det inte varit på väldigt länge, haha!

Har alltid undrat vad är ditt favorit godis? ultimata godispåsen?
Förut var jag helt skogstokig i saltlakrits i alla former, men jag blev lite avtänd på det efter att ha fått 2 kg djungelvrål av Linn i födelsedagspresent. Så nu har jag gått över till sura godisar, dock finns fortfarande kärleken till saltlakrits kvar. Något jag också totalgillar är choklad. Så min godispåse skulle bli en salig blandning av saltlakrits, sura saker och choklad i massor.

När har du tänkt att vara med mig? ;)
Vad sägs som att boka in en date under påsklovet, Rebecka? ;)

Vad har du för planer efter studenten? :) Plugga vidare? Ta det lugnt? Jobba? Flytta? Resa? Eller kanske något helt annat?? :)

Efter studenten ska jag ta ett år ledigt, just för att jag helt enkelt inte skulle orka att börja plugga igen. Så jag har tänkt jobba mycket för att få ihop pengar till att resa. Då pratar jag inte om någon solsemester för sol och bad, mer en fotoresa där jag och några vänner far och upptäcker delar av världen vi tycker verkar intressanta. Flytta gör jag nog inte än på ett tag, så Ursviken får leva med mig åtminstonde ett år till. ;)


Vad har du för planer efter studenten? Vill du studera vidare och isåfall när, var och till vad? :)
Som jag svarade på frågan ovan så kommer jag att ta ledigt ett år, men efter det så har jag tänkt börja plugga. Jag vet dock inte riktigt än vad jag vill plugga till. Just nu ligger Psykolog högt uppe på listan, men även lärare och läkare finns där och härjar. Har även ett till yrke som jag har börjat fundera väldigt mycket över och det är polis. Detta är även en utav anledningarna till att jag inte väljer att plugga till hösten - jag vet inte vad jag vill!

Vilken dag är din Bratwurst-dag?
Om jag inte minns fel så är den alltid fyra veckor efter den tredje månadens fjärde dag!

Fotar du fortfarande lika mycket?
Jag fotar inte lika mycket, men det beror helt på att jag inte har haft tid för fotandet. Sedan har vädret inte alltid varit det bästa, så det finns många faktorer som har bidragit. Men nu när våren är på G kommer jag att fota betydligt mer! :)

Gick du på något aprilskämt i år?;)
Haha, nej jag tror faktiskt inte det! Dock trodde jag att grejen med att frågor från högskoleprovet hade läckt ut var ett aprilskämt, men tydligen var det inte så. Så det var lite tråkigt.


Vad är den finaste komplimangen du fått av en vän?
Jag kan inte välja någon komplimang som betyder mer eller någon annan. För mig är komplimanger så fina, speciellt då de oftast är personliga då de är menade för en speciell person. Spelar ingen roll om jag får höra "Vad fin du är idag!" eller "Du är superbästast i hela världen!". För mig betyder båda två lika mycket :)

Vad är din favoritmat?
Jag ÄLSKAR mat och då menar jag verkligen älskar! Jag är inte rädd för att äta mycket framför folk då vi behöver mat för att kunna klara av livets alla år och dagar. Kan inte sätta fingret på någon favoriträtt, men filé black and white är aldrig fel.

Om du skulle vara tvungen se en film på repeat en hel dag vilken skulle du isf välja?
Pearl Harbor, utan tvekan.

Hur mycket vikt kan du lyfta enbart med hjälp av dina öron (örhängen får användas)?
Jag skulle gissa på 500 gram kanske?

Om du skulle tatuera in ett disneymotiv på din kropp vad skulle det isf föreställa?
Det skulle nog föreställa pumba - Inga bekymmer.

Har du gjort "Kanelutmaningen"?
Nej det har jag inte och jag vet inte heller om jag skulle våga göra det..

Vad får dig att skratta?
Ojoj, ja det är en svår fråga. Jag älskar att skratta och har väldigt lätt för att skratta åt saker. Speciellt när jag blir övertrött. Har en gång skrattat åt en stol, men då var klockan lite mer än två på morgonen, så det förklarar nog det hela..

Skulle du hellre sniffa ett par begagnade sockar eller slicka på en hissknapp?
Sniffa på ett par begagnade sockar.

Vad har du för planer för i sommar?
Jag hoppas på att få jobb på Rönnskär så jag kan tjäna lite cash, men annars hoppas jag att kunna få umgås så mycket som möjligt med mina nära och kära samt njuta av sommaren. Fara på trästocksfestivalen och dylikt.

Gillar du fiska?
Jo absolut! Tycker att det kan vara jättemysigt att sitta och meta en sen sommarkväll och bara njuta av lugnet. Att man sedan får en baddare till fisk skadar väl inte.


Är du bra på snickra?
Jag är nog inte en lika händig man som Per Gessle, men helt bakom flötet är jag inte. Har satt upp flera hyllor i mitt rum samt snickrat ett älghuvud i åttan till en hängare jag gav till min älgjagande far.

Kan du joddla?
Nej, men min sånglärare påstår att jag har potentialen till det. I och med att jag har ett litet glapp mellan min bröströst och huvudklang så kan jag tydligen använda det glappet till att joddla. Det gör tydligen proffsen i alla fall.

Kan du nysa och hålla ögonen öppna samtidigt?
Jag återkommer med svar om det senare!

Vad har du för favorit-tvshow?
Jag är ett stort fan av 2 and 1/2 men, men efter att ha blivit påtvingad HIMYM för snart ett år sedan har jag börjat gilla det väldigt mycket! :)

Kommentarer
Postat av: rebecka

Är i England då :( Kommer hem i slutet på april så antar att vi tar daten då? :)

2012-04-02 @ 18:54:55
URL: http://reeeebs.blogg.se/
Postat av: linn

Hehe.. 2 kg djungelvrål var väl kanske lite vääääl överdrivet såhär i efterhand :]

2012-04-03 @ 15:47:22
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback