041212

Hallå! Igår var jag ruskigt hängig och det var tänkt att jag skulle få delegering. Men jag kände att det inte var det absolut ultimata att vandra omrking i -15 grader för att fara på en delegering. Så jag ringde sköterskan och vi lyckades tajma in det nästa vecka då jag ska bli inskolad på ett till ställe. Så det löste sig kanonbra!
 
Idag känner jag mig betydligt bättre, så jag tackar mitt förnuftiga jag som valde att stanna inne hela gårdagen. Har därför jobbat idag, vilket har gått bra! Fått bättra på mina kunskaper om sondmatning samt springa som en tok mellan två ställen i brist på personal. En hektisk dag helt enkelt! Inte nog med det så fick jag löpa i -23 grader till bussen som är på dryga 2 km. Visserligen kunde jag väntat på nästa buss, men kylan lockade icket, så en löptur fick bli fallet. Trodde att min kondis hade gått från helt OK till världshistoriens sämsta, men när jag sedan insåg att det var så pass kallt som det var, förstod jag rätt snabbt var felet låg.
 
Nu håller jag på att packa inför Stockholm! Väskan är rätt full och jag är skeptisk till hur jag ska rymma saker jag köper där nere. Om inte annat får jag pressa ner en hel del i min handväska eller dylikt, hehe. Allt går med lite styrka!
 
Detta lär bli mitt sista inlägg innan jag och Filip far. Ska försöka att lägga in någon slags uppdatering där nerifrån. Annars kan ni följa mig på Instagram @ madelenekarlssonn !
 
 
Ta hand om er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback