010212

Godkväll! Hur rullar livet på för er? För mig rullar det framåt. Var som jag, Carro, Elin och Emelie pratade om på bussen idag "Det är knappt fyra månader kvar av gymnasiet, så det går ändå fort. Men dagarna är ändå inte särskilt roliga egentligen?". Ja något liknande i alla fall och jag håller med. Visserligen brukar helgerna alltid ha någonting spännande att bjuda på och vissa skolkvällar umgås man med vänner, men jag känner ändå att dagarna skulle kunna utnyttjas liite mer än vad de har gjort dessa dagar.
Såååå jag begav mig ut på en powerwalk ikväll. Ni som inte kommer från Skellefteå som läser min blogg visste nog inte att det var -24 grader ute denna onsdagskväll, men jag trotsade kylan och begav mig ut på en GRYMT härlig powerwalk på en timma. Dock klädde jag mig på tok för mycket så jag gick omkring likt en vandrande bastu, men inget fel på det inte. Något nytt helt enkelt!
Så idag var vi på studiebesök på Umeå Universitet och det gav mig lite fjärilar i magen. Ett stort område med hela 22.000 människor(?!) och med över 100 olika program och jag som älskar att lära känna nya människor. Det är ju nästan himlen för mig♥ Skämt åsido.. Men jag blev ändå rätt taggad! Dock har jag bestämt mig för att ta ett sabbatsår då jag vet att jag inte skulle orka plugga minst fem år till(då psykologlinjen kräver det, om jag nu väljer det dvs..). Men Umeå står fast på en lista över möjliga studentorter!
Efter denna underbara powerwalk då. Insåg jag att det fanns grymt mycket apelsiner hemma, av okänd anledning. Så jag letade fram vår urgamla apelsinpress och började pressa. Efter ett noga pressande av fyra hela apelsiner fick jag ihop drygt 3 dl pressad apelsinjuice och det mina vänner var som en tango för mina smaklökar. Att jag inte pressar egen juice lite oftare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback