090212

Alla pratar om alla ♥ dag och även detta år är jag forever alone, men jag säckar inte ihop för det. Det är ju kärlekens dag och då relaterar väl många till att man ska umgås med sin pojkvän eller flickvän, men kärlek är inte bara ett förhållande, eller hur? Kärlek är så mycket mer! Att umgås med familj och vänner som jag älskar kommer att stå på min lista under saker att göra på alla hjärtans dag i alla fall. Så om du är som mig och känner dig lite deppad över denna dag, tänk på familj och vänner, som för mig är minst lika viktiga:)
Ikväll har jag varit ute och tagit upp beställningar angående bakning av kakor. Jag och min klass ska till Stockholm i April och jag och några andra ur klassen kände att "Varför inte försöka att tjäna ihop lite pengar, så behöver vi inte ta det från sparade pengar!". Så sagt och gjort har vi gjort en lista över kakor att sälja, så under söndagen kommer jag att stå och baka kladdkakor för fulla muggar, medan några andra bakar andra godsaker. Fick en kommentar av en kvinna som köpte att det var en riktigt bra idé då vi tjänar mer pengar på det hela och även får hela vinsten själva. Vilket hon har så rätt i! Så det är en rekomendation till er där ute som söker pengar till klasskassor eller dylikt. Bestäm kaksorter som ni vill sälja, gör en lista där ni kan ta upp beställningar, sätt ett stoppdatum när alla beställningar ska vara upptagna, baka kakorna och lämna sedan ut dem. Smidigt och enkelt! :)
Två söta bilder på mig då jag verkligen visar min modellsida. Borde sökt till svenska Top Model känner jag.

Kommentarer
Postat av: Mickis

Äh alla hjärtans dag är bara deprimerande för oss singlar, lika bra hitta på något med familj och vänner precis som du skriver! :)

Du borde förresten skriva ner här vad du ska sälja för kakor och priset, jag kan tänka mig köpa :D



Ni ska inte baka något bröd också? :)



Mvh/Mickis



2012-02-10 @ 00:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback