Farmor underbara farmor

Minns ni det jag skrev tidigare denna månad om mina nyårslöften jag har för detta år? Ett utav de löftena var att ta vara på tiden med mina nära och kära då man inte vet när de rycks bort från en och det står jag fortfarande fast vid. Jag insåg idag att döden kan komma så snabbt och så oväntat att man hamnar i något slags chocktillstånd. Min farmor fick en stroke idag. Min fina farmor som trots allt är 88 år gammal, men som inte lider av någon som helst sjukdom, som bor hemma i ett eget hus och gör alla sysslor själv. Man kan tycka att det är lite "vågligt" att lämna någon ensam på det sättet då man inte vet när något skulle hända. Vilket hände idag - en stroke. Någonting som i dagens samhälle inte är något ovanligt, som man ändå inte tänker sig skulle hända sig själv eller någon nära, men plötsligt händer det. Som tur är så är min farmor en otroligt stark kvinna och överlevde hjärnblödningen. Halva sidan av kroppen är förlamad, men hon ligger och skrattar i sin säng och tycker att livet är fantastiskt ändå. Vilket det absolut är! Döden tog henne inte än och om jag känner henne rätt så vet jag att hon kommer att leva ett bra tag till, men det ger en viss tankeställare.
Ta hand om era nära och kära och glöm inte bort att livet endast är en skör tråd som kan brista när man minst anar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback