291213

God Jul på er! Lite sent ute, så egentligen blir det god fortsättning om man ska vara petig. Hoppas er jul har varit riktigt bra! Jag har haft det superbra då jag har fått komplettera jobb med julfirande. Att jobba dessa röda dagar gör det verkligen synligt på lönebeskedet. Även fast det känns tungt. Då andra ligger hemma och trycker godis, ser på film och bara njuter jobbar jag på. Jag kan ändå inte klaga då det är mysigt att jobba under julen. Det blir lugnare och brukarna är så hoppfulla över alla julklappar och mat. Som alla andra är.
 
Jag har dock den senaste tiden haft problem med att äta. Något tokigt hade jag i kroppen, men magsjuka var det mest troligt inte då det inte kom något från båda hållen. Ändå mådde jag fruktansvärt illa, inte på det sättet då man har magsjuka egentligen, jag var illa på det sättet att jag har haft febertoppar var och varannan dag, ständig yrsel och som sagt problem med att få i mig maten. Perfekt, tänkte jag då julen kommer med alla smaskigheter. Jag som lever för att äta. Min stora passion i livet mer eller mindre. 
 
Veckan före julafton var jag tvungen att stanna hemma från jobbet för att jag mådde så dåligt. Fick antibiotika utskriven. Sakta men säkert blev det bättre, så lagom till julafton var aptiten mer eller mindre tillbaka. Tror inte jag har varit så lycklig över att få äta som jag var då. Veckan före kunde jag få ångest för att äta, men nu ser jag fram emot varje måltid som om den skulle vara min sista. Den stora frågan är varför jag inte rullar fram och då tackar jag magen för att jag mest troligt måste ha en väldigt bra förbränning!
 
Bjuder därför på en bild på mina och mammas delikata älgköttbullar. Skulle bokstavligen kunna döda för dessa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback